PSeAP- Podkarpacki System e-Administracji Publicznej

 (link otworzy duże zdjęcie)



Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013, 3 oś priorytetowa "Społeczeństwo informacyjne"
Inwestujemy w rozwój województwa podkarpackiego

 

Zasadniczym celem Projektu Podkarpacki System e-Administracji Publicznej (PSeAP) jest udostępnienie mieszkańcom Podkarpacia wysokiej jakości usług publicznych, świadczonych drogą elektroniczną przez gminy, miasta i powiaty regionu. Realizacja tak sformułowanego celu wymagała zbudowania nowoczesnego, jednolitego w skali województwa, środowiska e-administracji, które uwzględniało jednocześnie specyficzne potrzeby lokalnych wspólnot samorządowych. Dlatego też, konsolidacji e-usług w ramach portalu regionalnego, towarzyszy decentralizacja procesu ich wytwarzania, w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego. Budowa PSeAP koncentrowała się, w związku z powyższym, na:

- przygotowaniu, w każdej jednostce samorządu terytorialnego, będącej Partnerem Projektu, nowoczesnej infrastruktury teleinformatycznej, stanowiącej podstawę świadczenia e-usług publicznych. W ramach Projektu dostarczono, między innymi: 158 serwerów, 6806 komputerów, 217 infomatów i 1367 zestawów do składania podpisu elektronicznego;

- wdrożeniu, niezależnie w 157 urzędach, systemu elektronicznego obiegu dokumentów, który wprowadza jednolite i przejrzyste procedury załatwiania spraw. System wspomaga pracę 6939 odpowiednio przeszkolonych użytkowników, zarządzających procesem wytwarzania e-usług dla mieszkańców Podkarpacia;

- zaprojektowaniu i uruchomieniu, centralnego Systemu e-Usług Internetowych (SeUI) dla ponad 2 mln mieszkańców województwa podkarpackiego, w ramach którego udostępniono 420 usług dostępnych za pośrednictwem internetu.
 

Rezultatem opisanych powyżej prac jest uruchomienie nowoczesnej platformy teleinformatycznej, wprowadzającej nową jakość obsługi obywatela.


Urząd Gminy w Horyńcu-Zdroju został w ramach projektu PSeAP wyposażony w sieć LAN, serwer, 21 komputery z oprogramowaniem biurowym, 2 laptopy z oprogramowaniem biurowym,  urządzenia wielofunkcyjne, infomat,
1 zestaw do podpisu elektronicznego i system elektronicznego obiegu dokumentów.


 

PSeAP oferuje mieszkańcom, przedsiębiorcom i instytucjom województwa podkarpackiego:

Scentralizowany, bezpieczny i bezpłatny dostęp do kluczowych usług świadczonych przez jednostki samorządu terytorialnego – sprawy, które dotychczas wymagały Twojej wizyty w urzędzie, załatwisz bez wychodzenia z domu, zwiększenie jakości i efektywności pracy administracji samorządowej – wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów i spraw, przyspiesza i upraszcza procedury w Twoim urzędzie, nowoczesną infrastrukturę informatyczną oraz forum współpracy samorządów – PSeAP stwarza warunki dla wdrażania kolejnych projektów związanych z budową społeczeństwa informacyjnego na poziomie lokalnym, zwiększenie atrakcyjności regionu dla inwestorów – szybki i prosty dostęp do decyzji administracyjnych, związanych z procesami inwestycyjnymi, jest jednym z warunków rozwoju gospodarczego.

Strona projektu:www.pseap.pl


Opublikowano: 22 lutego 2016 14:16

Kategoria: Projekty Unijne

Wyświetleń: 1269

Gmina Horyniec-Zdrój

Realizacja: IDcom-web.pl